„Életmód”rovatot indítunk!

Fitten egészségesen ősszel is!
Borongós, esős, hideg őszi napokon könnyen lankadhat az életkedvünk is. Gyakrabban fordulnak elő a fertőző betegségek, ami lázzal, köhögéssel, rossz közérzettel járhat.

Néhány tipp az immunerősítéshez:
Ne hagyd abba a sportot!
A kirándulás, séta és biciklizés lendületben tartja az immunrendszert és segít hozzászokni a hideg levegőhöz.
Szaunázz!
A szauna nagyon jó hatással van az emberi szervezetre: serkenti a vérkeringést, fiatalítja a bőrt, és erősíti az immunrendszert.
Moss kezet!
Az őszi időszakban a baktériumok szinte hemzsegnek az ajtó kilincsen, tömegközlekedési eszközökön és minden olyan helyen, ahol sok ember fordul meg. Az rendszeres, alapos kézmosás megfelelő fertőtlenítő hatású kézmosóval párosítva rendkívül hatásos lehet.
Szedjünk vitaminokat!
Ősszel különösen fontos odafigyelni a megfelelő vitamin bevitelre. Ha nem szeretnénk kapszula vagy tabletta formájában hozzájutni, akkor van más alternatíva: a többek között káposzta magas C-vitamin tartalmú, a tök is tele van jótékony hatású vitaminokkal.
Igyál sok folyadékot!
A hidegebb időben hajlamosak vagyunk kevesebb folyadékot inni. Figyeljünk oda, hogy a fűtés szezonban száraz lesz a levegő otthonunkban, igyunk sok folyadékot, hogy nedvesen tartsuk a száj- és garatüreg nyálkahártyánkat, és így nehezebben tapad meg rajta a baktérium.
Sportolj velü(n)k!
Aerobic a Kossuth Művelődési Házban: kedd, szerda, csütörtök 18-19 óráig
Jiu-jitsu a Kossuth Művelődési Házban: hétfő, és péntek 17-19 óráig kedd 17-18 óráig
TakeWonDo a Kossuth Művelődési Házban: hétfő 17-19 óráig
Spinning a vasasi Bányászotthonban: hétfő, szerda, péntek:18-19 óráig.
Mindenkit szeretettel várunk!

 

 

 

 

Kedvcsináló
Sütőtök jótékony hatásai
Magas rosttartalma elősegíti a kiegyensúlyozott emésztést, illetve erős antioxidáns hatása miatt is melegen ajánlott beiktatnod az étrendedbe. Rákellenes csemege Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően a sütőtök kiváló antioxidáns táplálék. E tekintetben felülmúlja a többi tökfajtát. A benne lévő karotinoidok megkötik a szervezetben a káros szabadgyököket. A növényből készült tökmagolaj gazdag E-vitamin-forrás – mely vegyület ugyancsak antioxidáns hatású. Immunerősítő finomság Magas káliumtartalmának köszönhetően a sütőtök vértisztító, méregtelenítő hatású. Nagy mennyiségű élelmi rostot tartalmaz, így segít megelőzni a székrekedést. Rendszeres fogyasztásával egyensúlyban tarthatod az emésztésed – mindez pedig jelentősen hozzájárul a szervezet védekezőképességének növeléséhez. További jó hír, hogy a benne található tiaminnak köszönhetően emlékezet- és hangulatjavító hatása is van. Látásjavító desszert A sütőtökben lévő lutein nevű karotinoid csökkenti a sárgafolt-elfajulás kockázatát, de más szembetegségek – például a szürkehályog – kialakulását is megelőzi. A lutein segít abban, hogy megőrizd látásod élességét. Mivel ezt a vegyületet szervezeted nem képes magától előállítani, fontos, hogy a táplálkozás során hozzájuttasson. A sütőtökben található béta-karotin ugyancsak látásjavító hatású. A narancssárga festékanyag emellett szépíti a bőrödet – segít megelőzni az akné (bőrbetegség) kialakulását -, illetve antioxidáns hatású is.
Recept:
Darát hússal töltött sütőtök
Hozzávalók:
⦁ 1 db sütőtök
⦁ 1 fej hagyma
⦁ 2 gerezd fokhagyma
⦁ olívaolaj
⦁ 50 dkg darált pulykahús
⦁ só
⦁ bors
⦁ friss kakukkfű
⦁ frissen őrölt szerecsendió
⦁ 2 dl tejföl
⦁ 20 dkg sajt (ementáli)
Elkészítés:
A sütőtököt félbevágjuk, kikaparjuk a közepét, és 180 fokon 40 perc alatt félig puhára sütjük.

A hagymát és a fokhagymát megpucoljuk, és vékonyan felkarikázzuk. Egy serpenyőben olajat hevítünk, rádobjuk a hagymát és a fokhagymát, néhányszor átkeverjük, és hozzáadjuk a darált húst. Sóval, borssal, kakukkfűvel és egy kis szerecsendióval fűszerezzük, és készre pároljuk.

A húst a tökbe kanalazzuk jó púposan, és rátesszük a tejfölt és a lereszelt sajtot. Újabb 40 perc alatt készre sütjük, míg a sajt szép piros lesz.

Jó étvágyat kívánok!

Comments

comments