Kirándulás Észak Dunántúlon

A Napsugaras Ősz Asszonyklub az idén is háromnapos kiránduláson volt.

Június 7én reggel indultunk különbusszal Hirdről.. Első állomásunk Veszprém városa volt. A gyönyörű belvároson keresztül felmentünk a várba, onnan gyönyörű kilátás nyílt a völgyhidra, a városra, és környékére. István király és Gizella királyné szobra is a vár legmagasabb pontján áll. Veszprémből Herendre utaztunk, a világhírű porcelán manufaktúrát és porcelán múzeumot néztük meg. Először egy rövidfilmmel indult a látogatás, melyben a feltaláló nagyapa meséli unokájának a porcelánkészítést, majd az életben is láthattuk hogyan készül a porcelán masszából a tányér, bögre, különböző figurák, a kézzel áttört vázák, és ezek festése.

A múzeumban pedig összegyűjtve a sok csodálatos porcelán tárgy melyek Herenden készültek 1826 óta. /Ez az alapítás éve/ Búcsúzóul minden látogatót vendégül látnak egy kávéra, vagy teára az Apicíus étterem és kávéházba, ahol természetesen herendi porcelán csészékkel és csészealjakkal történt a kínálás. Ezután Zirc következett, az apátság és apátsági templom látnivalói után az Arborétum sok szép és ritka növényével.

Estére értünk Győrbe a szállásunkra a Hotel Sziesztába.

Másnap délelőtt győri városnézés, a vár legmagasabb pontján a győri székesegyház, és fő nevezetessége, Szent László hermája. Majd városnéző kisvonatba ülve egy órán keresztül jártuk a várost.

Délután a Szent Márton hegyen épített pannonhalmi apátságot néztük meg. Az épület együttest lentről is és ahol lehetett bentről is megnéztük helyi idegenvezetőnkkel. A templom és altemplom, ahol Habsburg Ottó szíve nyugszik, a könyvtár a több ezer kötet könyv és régi iratok, képek gyűjteménye. /pl. tihanyi alapító levél/A kolostor egy részét is láthattuk, a kápolnát ahol II. János Pál pápa imádkozott ottlétekor. A szerzetesek gyógynövények termesztésével és feldolgozásával is foglalkoznak. A kis boltjukban lehetőség nyílik gyógynövények és abból készült áruk vásárlására./pl: méz, gyertyák, szappanok, krémek/

Vacsora után eredeti úti tervünk szerint rövid látogatást tettünk volna a szomszédos Szlovákiába egy kis sörözésre, de sajnos az árvíz miatt ez nem sikerült. A hidak le voltak zárva, mert ottlétünkkor tetőzött Győrben a Duna.

Vasárnap reggel már hazafelé készülődtünk. Délelőtt Pápa városát néztük meg helyi idegenvezetőkkel. Református templom és kollégium, katolikus kis templom és a székesegyház, mely sok rosszat túlélt. /törökdúlás, villámcsapás, bombázások/

Egy ipari műemléket is megnéztünk a Kékfestő Múzeumot. Egy régi szakma minden kellékét, gépeit, mintáit, meg ami még szükséges volt a kékfestő ruhaanyagok előállításához. Művészi fokra emelt kékfestő mintázatú vásznakat is láthattunk.

Következő állomásunk Keszthely, a Festetics kastély. Parkjában sétálva, az épületegyüttest kívülről megcsodálva töltöttünk el másfél órát, de volt aki lesétált és megnézte a Balatont.

Este 8 órára érkeztünk haza. Az idén is sok szép élménnyel és ismerettel gazdagodtunk és nagyon jól éreztük magunkat. A kirándulás fő szervezője klubunk elnöke volt. Köszönet neki és segítőinek is.